Як створити хороший заголовок?

Яскравий заголовок тексту – це ключ до успіху статті. Вдалося зробити його таким, що чипляє, і відвідувач затримається на якийсь час, почне читати матеріал. Не вдалося – сторінка буде закрита. Отже, якими правилами керуватися при створенні заголовків?ии заголовков?

1. Викликаємо інтерес – задаємо питання

Людина – істота цікава, іноді навіть занадто. Наявність питання в заголовку передбачає отримання нової інформації. Потрібна ця інформація, чи ні – питання другорядне. Зрештою, чим ширший багаж знань, тим більше шансів добитися в житті успіху. Тому більшість людей, бачучи в назві статті питання, хоча б мимоходом, але переглядають матеріал. Приклад – цей пост, який ви зараз читаєте.

2. Робота з читацькою аудиторією

Обдумуючи заголовок, важливо розуміти, для якої аудиторії призначений матеріал. Якщо текст присвячений вузькоспеціалізованій тематиці та буде зрозумілий тільки експертам в даному питанні, назва може містити конкретику. У всіх інших випадках, потрібно намагатися зробити його якомога більш широким (але не розпливчастим!), щоб охопити інтереси різних людей.

Приклад: «Правила здорового харчування» замість «Правила здорового харчування молоді».

Люди зрілого та похилого віку ще одну статтю, швидше за все, проігнорують. Її навіть молодь може проігнорувати, так як в цьому віці здоровий спосіб життя хвилює її найменше.

3. Підбираємо незаїжджені прикметники

З усього розмаїття категорій, якими багата мова, прикметники найбільш виразні і експресивні. Вони дуже продуктивно працюють в заголовках, за умови, що автор трохи подумає і підбере не 100 разів використаний раніше варіант, а щось відносно нове і незвичайне.

Приклад: «Як організувати першокласну вечірку?» Замість «Як організувати відмінну вечірку?».

Зміст по-суті однаковий. Але відмінних вечірок було відвідано чимало, а ось про першокласну було б цікаво дізнатися.

4. Говорити про себе – моветон

Слів: «Я», «ми», «нас» і т. Д. В заголовках потрібно уникати. На підсвідомому рівні вони повідомляють споживачеві, що даний текст написаний про когось іншого, отже, навіщо витрачати час на його прочитання?

Приклад: «Кращі пропозиції для вашої відпустки» замість «Наш варіант відмінного літнього відпочинку».

Побачивши другий заголовок, людина, швидше за все, несхвально хмикне і відправиться розшукувати інші більш корисні для нього статті.

5. Заохочуєм читача ексклюзивною пропозицією

Обіцяти золоті гори, зрозуміло, не треба. Але якщо в матеріалі дійсно згадується якась нова цікава інформація, потрібно це підкреслити. Для створення такого ефекту добре працюють слова: унікальний, єдиний в своєму роді, неповторний, вражаючий, прорив і т.д.

Приклад: «Унікальний підхід російської дипломатії – ноу-хау Лаврова у відносинах з Україною».

6. Правильно ставимо акценти

У довгих заголовках ключову думку обов’язково потрібно розміщувати спочатку.

Наприклад: «5 ефективних способів схуднути і привести своє тіло в форму до літа» замість «Готуємося до літнього сезону (способи для схуднення)».

В першому випадку читач відразу ж розуміє: в статті йому запропонують 5 різних варіантів вправ або дієт для отримання бажаної фігури, серед яких, можливо, знайдеться хоч один, який підійде. Другий звучить більш розпливчасто, можна навіть зробити висновок, що способам схуднення в матеріалі відведено рівно 1 абзац.

7. Магічні цифри

Якщо є можливість додати в заголовок цифри, нею обов’язково потрібно скористатися. Такий підхід відразу ж вказує на те, що в статті присутні не тільки «вода», а якісь конкретні дані – довіра читачів неминуче підросте.

Приклад: «5 законів гармонійних відносин» замість «Вчимося будувати гармонійні відносини з партнером».

8. Не потрібно плодити однотипні тексти

У мережі їх вже мільйон. І називаються вони однаково. Якщо ви написали матеріал на поширену тему, принаймні, назвіть його оригінально. А ще краще, надайте йому унікальні риси, оскільки інакше читача не зацікавити.

Приклад: «Безвідмовний спосіб зачарувати чоловіка» замість «Кілька методів зваби і їх вплив на різні типи чоловіків».

9. Не переборщіть зі строгістю

Надмірно серйозні заголовки часто віддають манірністю і вбивають бажання читати текст. Легкість, гумор, доброзичливість завжди були кращими каталізаторами спілкування. У світі віртуальних комунікацій вони викликають такий же ефект.

Приклад: «Класичні правила комбінації одягу: як поєднати тягу до оригінальності і відчуття міри – поради стиліста» або «Стиліст радить: створюємо ідеальний весняний образ!»

10. Стислість – сестра таланту!

Заголовок, що складається з декількох десятків слів, неминуче перетворюється в міні-розповідь, продираючись крізь яку, читач може втратити основну думку. Зрозуміло, є випадки, коли без довгих фраз не обійтися, але найчастіше коротко і ємко сформульована думка є оптимальним рішенням.

Приклад: «8 способів приготувати картоплю» замість «Кращі способи приготування картоплі, їх технології та особливості процесів – як допомога кухарю».

11. Трохи менше туману

Загадковість – штука хороша. Але, намагаючись зацікавити читача, важливо не переборщити. Надто туманні заголовки можуть відлякнути відвідувача, який вирішить, що ви вирішили ощасливити його якоюсь нісенітницею. Людина повинна розуміти, що корисного він може почерпнути з тексту. Філософські міркування про сенс буття читати хочеться далеко не всім.

Іноді на народження вдалого заголовка йде дуже багато часу. Але, як і в будь-якій справі, тут важливий результат. Бажаю натхнення і продуктивного творчого процесу. У вас все вийде!

 

Статтю підготувала Анна Камсаракан,
директор Seorange Web-Studio

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *